EAX 3.0

Publié le 17/03/1999 à 05:25 par
Imprimer

Alors qu’il n’y a toujours pas – à ma connaissance, si je me trompe n’hésitez pas à me mailez immédiatement – de jeu exploitant l’EAX 2.0, Creative va plus loin et annonce cette fois ci … hum je vous fait un copier / coller de la PR que vous pourrez trouver ici , car je n’étant pas un spécialiste du son je préfère éviter toute traduction malencontreuse ;)

EAX 3.0 builds on EAX 2.0 with powerful, easy-to-use sound design tools. EAX 3.0 introduces new levels of realism to interactive audio applications. The new tools include the ability to use and tune localized reflection clusters or isolated individual reflections, to continuously "morph" between environments, and to further improve distance rendering and naturalness with Creative's proprietary statistical reverberation model. These features allow the developer to create dynamic reverberant environments with superior, more robust distance cues and enhanced control over each audio event in the virtual sound scene. Creative plans to debut the EAX 3.0 SDK at its annual developer's conference, Creativity, taking place on May 17 and 18 in Universal City, CA.

Vos réactions

Top articles